השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ

X

מוזיקה בחתונה: אל תזלזלו בקבלת הפנים

הרבה לפני שאתם והחברים הולכים לקרוע את הרחבה, הקוקטייל בתחילת האירוע יכול לקבוע את הטון לחתונה כולה.
איך לבחור בין להקת רגאיי למוזיקה קלאסית? תלוי באווירה שאתם רוצים ליצור


דני תובל

פורסם: YNET
18.08.11, 16:03

בדרך כלל כשמדברים על הכתרת החתונה כהצלחה, הדיבור הוא על איכות הקרחנה. כמה רקדו, האם הרחבה היתה מפוצצת, והאם הדיג’יי ידע את העבודה ופגע בקהל. גם בכל הנוגע לאפשרות של הרכבים חיים לאירוע, הביקורת שאחרי קשורה לרחבת הריקודים ועד כמה הלהקה שדרגה את האירוע.

זה לא שלא מדברים על האוכל,המקום, החתן והכלה ובטח על החברות של הכלה, אבל הדבר הראשון שזוכרים הוא חד וחלקאיך היתה המסיבה. בלי להפחית בחשיבותה, רובנו נוטים להזניח קצת חלק משמעותי, והוא קבלת הפנים.

חלק מהזוגות לא נמצאים בשלב הזה באירוע (ועושים טעות), ומעבירים את הזמן עד שתתחיל החופה. חבל, כי החלק הראשון באירוע הוא המקום ממנו הכול מתחיל, ונקודת פתיחה טובה תשאיר טעם של עוד לגבי ההמשך, ותקבע אם זה יהיה עוד ערב אחד מני רבים, או כזה שהאורחים שלכם יזכרו.

קבלת הפנים והקוקטייל שבא בצדה הם קצת כמו מפגש ראשון בין גבר לאישה. זה הרושם הראשוני- איך זה נראה ומרגיש, שמשפיע עלההמשך. למוזיקה, שהיא חלק מעיצוב האווירה, יש תפקיד משמעותי בכלל ובחלק הזה בפרט.

למשל, קבלת פנים במקום פתוח עם נוף ליםתרגיש אחרת לגמרי עם דיג’יי שינגן שירים ישראלים או עם הרכב אינטימי שינגן מוזיקה קובנית. אותו אולם ייראה אחרת לגמרי עם נבל וחליל, לעומת דיג’יי שינגן דיפ האוס סקסי. גם עצמת הקול, לעומת רחבת הריקודים בה מקובל ווליום גבוה, משחקת תפקיד וחשוב לשמור על רמה שתאפשר שיחה בין האורחים.

המוזיקה יכולה להשתלב עם האוכל לקונספט אחד. לדוגמה, קבלת פנים בסגנון איטלקי עם עיצוב מתאים, מנות מהמטבח האיטלקי תקבל שדרוג נוסף עם מוזיקה איטלקית.

שילובים מיוחדים: דיג’יי עם נגן כינור או סקסופוניסט

מוזיקת צ’יל-גרוב ופאנק שמנוגנת על ידי להקה שמבצעת גרסאות משלה לשירים מוכרים, יכולה להתאים גם לארוע ערב שמרגיש מסיבתי יותר, וגם לארוע של שישי בצהריים על חוף הים שרוצה להעביר רעננות וקוליות, וגם צליל מלטף ומנענע בו זמנית.

לזוגות שמעדיפים מוזיקה סולידית אבל לא כבדה מדי, שגם תלך טוב עם התחשבות בהורים שהזמינו את כל החברים, הקולגות והקרובים הרחוקים, ג’אז הוא פיתרון נהדר, מכובד, אבל עם כפתור אחד פתוח.

אפשרות נוספת היא לבחור בלהקה מז’אנר ספציפי, הרכב רגאיי או בוסה נובה לחתונה על חוף הים בקיץ, רביעייה קאמרית לקבלת פנים מעונבת באולם של מלון או הרכב שעושה צ’יל אאוט עם רביעיית כלי מיתר וזמרת שיוסיפו עוד חגיגיות לאירוע.

גם דיג’יי בשילוב נגן סקסופון יכול ליצור משהו לא צפוי ומיוחד. הכוונה היא לדו שיח מוזיקלי ולא לנגינת פלייבקים של”ערב של שושנים” על ידי סקסופוניסט משועמם.

האפשרויות כמעט אינסופיות, והשמיים הם הגבול, כשהכול תלוי בטעם אישי ובעומק הכיס, עם זאת גם בתוספת צנועה יחסית (כמו נגן בודד כמו הסקסופוניסט שהוזכר כאן או נגן כינור) אפשר ליצור בידול לאירוע שיכניס אתה אנשים מהתחלה לסרט אחר מזה שאליו הם רגילים בחתונות.

ההשקעה בחתונה באה לידי ביטוי במחשבה עלאופי ועיצוב ההזמנה, סידורי ישיבה ואפילו צבע המפיות יחסית לצבע המפה. לפסקול המוסיקלי בקבלת הפנים יש משמעות רבה ביצירת הפאזל. אל תזלזלו בו!

כשם שהאוכל בקבלת הפנים בדרך כלל נחשב לטעים ביותר שתציעו לאורחיכם במהלך האירוע (טוב, גם הקינוחים), המוזיקה בחלק הזה יכולה להיות הקרובה ביותר לטעמכם האישי, כי לעומת שלב הריקודים היא לא צריכה “להניע” את האנשים לעשות שום דבר. היא רק צריכה לתת להם להרגיש.